Openbaar primair onderwijs Hoeksche Waard Onderdeel van Acis

Personeel

Bij Stichting Acis zijn ruim 320 medewerkers in dienst. Acis vindt het belangrijk dat medewerkers zich voortdurend professionaliseren. De Acis Academie speelt daarbij een belangrijke rol. Lees hier het cursusaanbod 2018-2019.

De CAO PO 2018-2019 is voor ons personeel van toepassing.
Met vragen over personeelsaangelegenheden kunt u zich richten tot onze beleidsmedewerker personeelszaken, Iwan de Looff.

De verwachtingen met betrekking tot de werkgelegenheidsontwikkeling binnen Stichting Acis worden vastgelegd in het Meerjarenbestuursformatieplan. Voor meer informatie, zie onder ‘Formatie’.

Startende leerkrachten

Stichting Acis wil een aantrekkelijke werkgever zijn voor goede, ambitieuze leerkrachten en de differentiatiemogelijkheden binnen de cao po actief benutten. Beginnende leerkrachten worden binnen onze stichting intensief begeleid door hun leidinggevende.
Gaat de cao po er van uit dat de gemiddelde leerkracht de kwalificatie Vakbekwaam na zeven jaar heeft bereikt, binnen stichting Acis kan een excellente startende leraar al na vier lesjaren de kwalificatie Vakbekwaam hebben bereikt, waarna deze leerkracht wordt ingepast in regel 8 van de salarisschaal. Het schoolbestuur vindt het billijk dat jonge, goed functionerende leerkrachten daar ook beter voor beloond worden.
Lees hier meer over dit beleid.

Ontwikkeladvies vijfenveertigplussers

Je hebt het prima naar je zin op je werk; leuke collega’s, werk waar je goed in bent en geschikte werktijden. Kortom, een goede werkplek!. Wel word je een jaartje ouder en de veranderingen op het werk blijven doorgaan. Denk je weleens terug aan hoe het werk 10-15 jaar geleden was? Niet meer te vergelijken met nu!
Vraag je je wel eens af hoe je huidige werk er over 10 jaar uit zal zien? Kun je je huidige werk tot de nieuwe AOW-leeftijd volhouden? Hoe kun je werken leuk houden? Zou je misschien iets heel anders willen gaan doen? Wat zijn dan de mogelijkheden? En welke stappen moet je dan nemen?

De overheid heeft hiervoor een subsidie regeling ontwikkeld ‘Het Ontwikkeladvies voor vijfenveertigplussers’ en biedt je de mogelijkheid om, in een veilige omgeving en zonder verplichtingen, met een professionele loopbaanadviseur, over dit soort vragen na te denken en een plan voor de toekomst te maken.

Wat moet je doen om gebruik te maken van het Ontwikkeladvies? Je kunt zelf een loopbaanadviseur zoeken die een Ontwikkeladvies wil en mag geven. De aanvraag voor subsidie wordt door de loopbaanadviseur gedaan. Een erkende loopbaanadviseur kun je vinden op www.noloc.nl of op www.cminl.nl.|

Heb je nog vragen, dan kun je contact opnemen met Annette van der Linden, medewerker personeelszaken, bereikbaar op het bestuurskantoor via 078-6295999 of vanderlinden@acishw.nl.

Werkkostenregeling

Onlangs is een werkkostenregeling voor het personeel van Stichting Acis opnieuw vastgesteld. Deze regeling, ook wel cafetariamodel genoemd, behelst secundaire arbeidsvoorwaarden die een belastingvoordeel voor de medewerker kunnen opleveren. De werkkostenregeling is met ingang van 1 januari 2019 aangepast met iets hogere bedragen. Klik hier voor meer informatie over de regeling.

In alle gevallen is van belang dat u vóór 31 december 2018 het ondertekende ‘deelnameformulier cafetariaregeling 2019’  (Excel-formulier) bij het bestuurskantoor, Annette van der Linden, inlevert waarmee u het voornemen bekend maakt in 2019 gebruik te willen maken van deze regeling. Ook voor vragen over deze regeling kunt u bij haar terecht.