Openbaar primair onderwijs Hoeksche Waard Onderdeel van Acis

algemene header afbeelding

Kwaliteit Nederlandse kinderopvang is goed

De kwaliteit van de Nederlandse kinderopvang is voldoende tot goed, blijkt uit de Landelijke Kwaliteitsmonitor Kinderopvang (LKK). Ook in internationaal perspectief presteert de kinderopvang naar behoren.

De jaarlijkse LKK-monitor, die voor de tweede keer is verschenen, laat zien dat de Nederlandse kinderopvang een stevige basis heeft en dat kinderen in goede handen zijn bij professionals die in de kinderopvang werken. De monitor beoordeelt op basis van steekproeven de kwaliteit van kinderdagopvang, de peuteropvang, de buitenschoolse opvang en de gastouderopvang. In totaal gaan 323.000 kinderen naar de kinderdagopvang of peuteropvang, 368.000 kinderen naar de buitenschoolse opvang en 114.000 kinderen gaan naar de opvang door gastouders.

„Ik ben blij dat de resultaten wederom een positief beeld geven van de kwaliteit van de kinderopvang. Ik vind dit een groot compliment aan alle medewerkers die zich dagelijks inzetten voor de kwaliteit ervan. Tegelijkertijd levert dit onderzoek waardevolle informatie op die de sector kan helpen bij het verder gericht verbeteren van de kinderopvang”, aldus staatssecretaris Tamara van Ark.

Veilige en kwalitatief goede kinderopvang is maatschappelijk van groot belang. Het stelt ouders in staat om arbeid en zorg te combineren en draagt bij aan de ontwikkeling van kinderen.
In de Hoeksche Waard werken Stichting Acis en Stichting Kinderopvang Cromstrijen (SKOC) samen om een totaalpakket te bieden op het gebied van educatie, opvang, ontwikkeling, zorg, welzijn en vrije tijd, onder de naam ‘De Hoeksche School’. Met deze integrale kindcentra worden kwalitatief uitstekende voorzieningen gecreëerd voor kinderen van 0 tot 13 jaar, die gedurende de dag kunnen komen om te leren, te spelen, te ontwikkelen en anderen te ontmoeten. Uitgangspunt daarbij is het realiseren van een gezamenlijke pedagogische visie en een doorgaande leerlijn.

Agenda

Er zijn nog geen agenda items.